Úvod » MODELÁRSTVO » Revell Messerschmitt Bf109E & Junkers Ju87B Stuka Model Set dvoch lietadiel 1:144, 39 dielov
Plastikový model dvoch stíhacích lietadiel REVEL 03770 na zlepenie. Veľkosť: 1:144; 6x8cm + 6,9x9,6cm. Balenie obsahuje: 39 dielikov na zlepenie.
Informácie o originále:
Messerschmitt Bf-109 je nemecké jednomotorové stíhacie lietadlo s kovovou konštrukciou v konfigurácii s nízkym krídlom a klasickým chvostom. Ukázalo sa, že je základným a najvyrábanejším stíhacím lietadlom Luftwaffe počas druhej svetovej vojny. Zálet prototypu sa uskutočnil 29. mája 1935 a sériová výroba pokračovala v rokoch 1936-1945. Celkovo sa odhaduje, že bolo vyrobených približne 35 000 stíhačiek Messerschmitt Bf-109 všetkých typov, z ktorých mnohé skončili po vojne v českých a izraelských vzdušných silách. Korene Bf-109 siahajú do súťaže, ktorú v roku 1933 vyhlásila Luftwaffe na nové stíhacie lietadlo. V konkurencii s He-112 projekt Bf-109 spočiatku prehral, ale vďaka intrigám Willieho Messerschmitta mohol projekt pokračovať a nakoniec sa stal víťazom súťaže, čím sa stal hlavným stíhacím lietadlom Luftwaffe. V priebehu výroby bolo vyvinutých niekoľko hlavných variantov Bf-109. Prvou predprodukčnou sériou bol Bf-109B (Berta) s rôznymi verziami motora Junkers Jumo 210 (A alebo Da). Boli testované v Španielsku od roku 1937 počas občianskej vojny. Ďalšou verziou je Bf-109C (Caesar). Mal iný motor ako verzia B a rozsiahlu výzbroj pozostávajúcu z dvoch 20 mm a 2 HP 7,92 mm kanónov. Tieto stroje bojovali aj v španielskom nebi. Treťou verziou je Bf-109D (Dora) s motorom Junkers Jumo 210 Da alebo Daimler-Benz DB 600. Bojoval v septembrovej kampani, ale na prelome rokov 1939/1940 bol nahradený verziou E. Najznámejším modelom bol Bf-109E (Emil) s motorom Daimler-Benz 601A alebo N. Bol prvým lietadlom, ktoré používalo trojlistú, nie dvojlistú vrtuľu. Bf-109E bojovalo vo francúzskom ťažení, nad Anglickom, v severnej Afrike a na východnom fronte. Esom, ktoré začalo svoju kariéru na Bf-109E, bol slávny Adolf Galland. Ďalšou verziou je Bf-109F (Friedrich), ktorá bola podľa nemeckých pilotov aerodynamicky najdokonalejšia. Mala zmenený tvar trupu, krídel, krytov kabíny, ale nebol použitý žiadny nový motor. Do služby bola uvedená na prelome rokov 1940/1941. V rámci vývoja konštrukcie boli vyvinuté ďalšie špecifikácie Bf-109, z ktorých verzia G (Gustav) bola vyrobená v najväčšom počte kusov. Najdôležitejšou zmenou zvyšujúcou výkon stroja bola inštalácia nového 12-valcového motora Daimler-Benz DB605A s výkonom 1475 koní. Výzbrojou Bf-109G bola dvojica 13 mm guľometov umiestnených v trupe pred krytom kokpitu a 20 mm alebo ťažší 30 mm kanón MK108. Poslednou sériovo vyrábanou verziou bol Bf-109K (Kurfirst), ktorého výroba sa začala v októbri 1944. Ako motor bol použitý motor Daimler-Benz DB 605DB alebo DC. Bf-109K bol najrýchlejšou verziou vyrobenou počas druhej svetovej vojny a dosahoval rýchlosť až 730 km/h. Okrem toho boli vytvorené dve verzie - H a Z.ale išlo skôr o experimentálne verzie a ich sériová výroba sa nezačala. Následné vylepšenia pohonu a výzbroje urobili z Messerschmittu Bf-109 jednu z najnebezpečnejších stíhačiek druhej svetovej vojny a zároveň ukázali veľký potenciál mierne hranatého draku lietadla vytvoreného Willim Messerschmittom. Technické údaje (verzia Bf-109 G-6): dĺžka: 8,95 m, rozpätie krídel: 9,92 m, výška: 2,6 m, maximálna rýchlosť: 640 km/h, rýchlosť stúpania: 17 m/s, maximálny dolet: 850 km, maximálny dolet 12000 m, výzbroj: pevná - 2 guľomety MG131 kalibru 13 mm a 1 kanón MG151 kalibru 20 mm, podvesná - bomby s hmotnosťou 250 kg, alebo 2 odpaľovacie zariadenia rakiet Wfr. Gr. 21.
Junkers Ju-87 Stuka (skratka pre nemecké Sturzkampfflugzeug, čo znamená strmhlavý bombardér) je nemecký jednomotorový strmhlavý bombardér s klasickým chvostom, krídlami v konfigurácii obrátených čajkových krídel a celokovovou konštrukciou. Ju-87 je jedným z najznámejších lietadiel Luftwaffe, symbolom jeho moci vedľa Me-109. Na začiatku vojny (1939-1941) sa stal symbolom Blitzkriegu, pričom často vyvolával paniku medzi nepriateľskými vojakmi inštaláciou akustických sirén (tzv. jerychońské choboty), ktoré počas strmhlavého letu vydávali špecifický zvuk. Tvorcom stroja bol Hermann Pohlmann a Ju-87 prvýkrát vzlietol do vzduchu v roku 1935 a do výroby sa dostal o dva roky neskôr. Počas občianskej vojny v Španielsku sa bez toho, aby sa stretol s vážnym nepriateľom vo vzduchu, mohol preukázať ako účinný v misiách, pre ktoré bol vytvorený. Vďaka možnosti veľmi strmého strmhlavého pádu pri zachovaní relatívne nízkej rýchlosti dosahoval veľmi vysokú účinnosť bombardovania. Stukova sláva sa potvrdila počas jeho aktivít v Poľsku, Holandsku, Francúzsku, Grécku a na Kréte. Počas bitky o Britániu však boli pomalé Stuky s trvalo namontovaným podvozkom jednoducho masakrované lietadlami RAF, a preto boli delegované na útoky na menej bránené ciele. Na východnom fronte zohral Ju-87 úlohu predovšetkým ako lietadlo blízkej podpory a vynikajúci stíhač tankov. Hans Ulrich Rudel - pilot Luftwaffe, ocenený najväčším počtom vyznamenaní, mal na svojom konte 519 zničených sovietskych tankov. Počas vojny bola výroba Ju-87 mnohokrát pozastavená, ale vždy sa ukázalo, že by sa mala obnoviť, pretože neexistovalo žiadne iné lietadlo, ktoré by ho mohlo dôstojne nahradiť. Počas vojny vzniklo približne tucet verzií a verzií Ju-87. Prvým sériovo vyrábaným bol Ju-87 B (Berta). Poháňali ho dve verzie motora Jumo 211 s výkonom 1000 KM alebo 1200 KM. Slúžil ako pozemný strmhlavý bombardér. Na druhej strane bol Ju-87R (Richard) vyslaný do útokov na námorné ciele. Mal väčší dolet ako verzia B, ale bol o niečo pomalší. Verzia D (Dora) bola najrozšírenejšia a najčastejšie upravovaná. Mala nové verzie motora Jumo 211 s výkonom 1420 a 1500 koní. Ju-87D sa vyznačoval lepším pancierovaním ako jeho predchodcovia.Poslednou veľkosériovou verziou Ju 87 bol Model G (Gustav), útočné lietadlo a „stíhač tankov“, ktorý vstúpil do líniových jednotiek začiatkom roku 1943. Hlavnými zbraňami tejto verzie boli dva 37mm kanóny Bordkanone BK 3.7 umiestnené v zásobníkoch pod krídlami. Ju-87G mal tiež vylepšené pancierovanie. Počas celej vojny bolo vyrobených približne 5 900 kusov všetkých verzií Ju-87. Technické údaje (verzia Ju-87B): dĺžka: 11 m, rozpätie krídel: 13,8 m, výška: 4,23 m, maximálna rýchlosť: 390 km/h, maximálny dolet: 500 km, maximálny strop 8200 m, výzbroj: pevná - 3 guľomety kalibru .7,92 mm, podvesná - až 450 kg bômb.
Informácie o modely REVELL 03770 Messerschmitt Bf109E & Ju87B Stuka:
Modelová sada Messerschmittu Bf109E a Junkers Ju87B, vrátane stojana. Tieto lietadlá používala Luftwaffe na fronte v roku 1940 počas vrcholiacej bitky o Británii. Obsahuje 2 modely. Autentické vyobrazenie nasledujúcich verzií: - Bf 109 E-4, III./JG2, Major Erich Mix, Francúzsko, máj 1940 - Junkers Ju 87 B-2, 2./StG 1, Derna, Líbya, október 1941 Okrem základných farieb je súčasťou dodávky aj lepidlo.
Obsah balenia REVELL 03770 Messerschmitt Bf109E & Ju87B Stuka:
Potrebné farby a príslušenstvo:
HLAVNÉ ODPORÚČANÉ FARBY | ||||||||
REVELL AQUA | 08 | 15 | 39 | 40 | 45 | 49 | 59 | 74 |
REVELL EMAIL | 08 | 15 | 39 | 40 | 45 | 49 | 59 | 74 |
REVELL SPREJ | 08 | 15 | ||||||
HLAVNÉ |
Upozornenie 1: Balenie neobsahuje lepidlo, štetce, farby ani iné príslušenstvo.
Upozornenie 2: Nebezpečenstvo udusenia! Výrobok obsahuje malé časti. NEVHODNÉ PRE DETI DO 3 ROKOV!
Upozornenie 3: Každý jeden nami predaný model je originálne zabalený - nikdy nerozbalený a nepoužitý a preto: Nenesieme zodpovednosť za prípadne zle (zákazníkom) zostavený - zlepený model. Nenesieme zodpovednosť za prípadne zle (zákazníkom) odtrhnutý plastový diel z formy. Nenesieme zodpovednosť za prípadne (zákazníkom) poškodenie dielu pri zostavovaní. Nenesieme zodpovednosť za prípadné zlé (zákazníkom) namaľované - nastriekané diely. Pokiaľ je už diel (zákazníkom) odtrhnutý, odstrihnutý, odrezaný od pôvodnej formy nie je možné zakúpený model vrátiť. Pokiaľ je je už (zákazníkom) použitá niektorá z nálepiek - odtlačkov - obtiskov, nie je možné zakúpený model vrátiť. Pokiaľ je už diel (zákazníkom) namaľovaný - nastriekaný alebo inak znehodnotená akákoľvek časť modelu nie je možné zakúpený model vrátiť.
Číslo produktu / Názov tovaru: | ||||
---|---|---|---|---|
![]() |
REVELLMODEL-144-03770 Revell Messerschmitt Bf109E & Junkers Ju87B Stuka Model Set dvoch lietadiel 1:144, 39 dielov |
Naša cena EUR 12,79 | ||
![]() |
REVELLMODEL-144-63770 Revell Messerschmitt Bf109E & Junkers Ju87B Stuka Model Set dvoch lietadiel 1:144, 39 dielov + farby + lepidlo + štetec |
Naša cena EUR 23,59 |
NAJPREDÁVANEJŠÍ
PROLINE FULL 470 FILLING PUTTY, 1800g
Najlepšia cena na trhu